“Van Grenscommies tot FIOD-rechercheur”

Een bijzondere activiteit van het Grenslandmuseum in het kader van het Erfgoedfestival Gelderland-Grensland:

Donderdagavond 24 mei 2018 om 19.30 uur
Locatie: Sportcentrum Blauwe Meer
De Kolk 6 Dinxperlo

Oud- plaatsgenoot en oud-douaneman en huidig voorzitter van het mannenkoor “Con Spirito”
Joost Boersma is een ras verteller.
Op verzoek van het Grenslandmuseum heeft hij een tweedelige presentatie gemaakt over zijn werk als grenscommies en over zijn latere werk als FIOD-rechercheur.
Beleef mee hoe hij aan de grens bijzondere mensen tegenkomt. Hoe hij ’s nachts stil op een observatiepunt staat, hoe hij smokkelwaar ontdekt, hoe hij iemand met een vals paspoort aanhoudt.

Vanaf 1992 werkt Boersma bij de Belastingdienst, waar hij wordt opgeleid tot rechercheur bij de Fiscale Inlichtingen en Opsporingsdienst. Boersma krijgt dan te maken met grootschalige fraude en criminaliteit. De voormalig rechercheur geeft de bezoeker een ruime blik achter de schermen over deze praktijken en de bestrijding er van.

De entree is gratis. Een vrijwillige gift voor het Grenslandmuseum is meer dan welkom!