Uitnodiging actiedag 4 juni 2018

“Grenzgeschichten-Grensverhalen” in de Taverne aan de Heelweg in Suderwick-Dinxperlo

De grensoverschrijdende Internetwebsite euregio-history.net verzamelt verhalen.

Op maandag 4 juni 2018 is er van 15.00 uur – 18.00 uur een actiedag in de Taverne in Suderwick / Dinxperlo (D: Bocholt-Suderwick, Hellweg 48 / NL: Dinxperlo, Heelweg 49) aan de Heelweg in Dinxperlo om verhalen, foto’s en documenten te verzamelen over het Duits-Nederlandse grensgebied. De actiedag wordt georganiseerd door het Internet-Portal euregio-history.net in samenwerking met de Heimatverein Suderwick en de Stichting Bewaar´t Olde Dinxperlo (Grenslandmuseum).

Het Internet-Portal verzamelt grensoverschrijdende verhalen, foto’s en documenten. Het biedt Heimatvereine en Geschiedkundige verenigingen, maar ook inwoners in het grensgebied, een plek aan waar hun historische kennis verzameld wordt. Het wordt in een brede context geplaatst en bewaart. Euregio-history.net maakt zo een grensoverschrijdend historisch internetarchief en is daarmee een platform voor cultuur-historische uitwisseling.

In Suderwick start de actiedag om 15.00 uur en biedt het volgende programma:
Na de ontvangst en begroeting wordt het project voorgesteld en een reeds bestaande bijdrage. Er bestaat de gelegenheid om vragen te stellen. Aansluitend worden verhalen en foto’s verzamelt, waarna een tweede lezing volgt met een andere verzameling en een afsluiting. Om 18.00 uur sluit de actiedag.

Als u documenten, foto’s, brieven of herinneringsstukken hebt en u wilt uw grensverhalen vertellen, dan zijn we blij met uw komst.
Hebt u nog vragen dan kunt u een mail sturen naar mail@euregio-history.net.
Bellen kan ook: tel. 0049-251 208 972 36 of kijk ook op: www.euregio-history.net

Contact:
Dr. Alexandra Bloch Pfister │ Büro für Geschichte & historische Kommunikation
Harsewinkelgasse 20 │ D-48147 Münster │ +49 251 208 972 36 │ www.alexandra-bloch.de