Pand van Grenslandmuseum nu eigendom

Vrijdagmorgen, 16 november 2018, is de koopovereenkomst getekend van het pand Markt 1-3, waarin het Grenslandmuseum is gevestigd. Door de koop heeft het Grenslandmuseum de komende twintig jaar een prachtige vestigingsplek gekregen midden in het dorp. Met speciale dank voor het werk van alle vrijwilligers, oude en nieuwe bestuursleden, de financiële steun van vele sponsoren en één hoofdsponsor kon dit gerealiseerd worden.

Het nieuwe bestuur van het Grenslandmuseum zal binnenkort de sleutel van het pand Markt 1 – 3 feestelijk in ontvangst nemen. Bij dit feestje zal er ruim aandacht zijn voor de sponsoren die het Grenslandmuseum zo geweldig gesteund hebben.

Vanaf 16 nov. beschikt het museum ook over de bovenverdieping van het pand. Deze was in gebruik bij Radio Dinxper- FM. Gelukkig hebben de radio-mensen een andere locatie kunnen vinden. Het is de bedoeling om de bovenverdieping vooral in te richten als depot. Eén kamer zal gebruikt worden als werk- en vergaderruimte. De klusgroep van het museum is al begonnen met diverse werkzaamheden.