Grote belangstelling voor de Gelredag in Dinxperlo

Op zaterdag 6 april werd de laatste activiteit gehouden van Omroep Gelderland in het kader van de Gelredagen. De dag begon vroeg met een prachtig verhaal van presentator René Arendsen over de grote kerk op de markt, de grens en natuurlijk het Grenslandmuseum. Dit werd afgewisseld met interviews. Berend Enserink noemde Dinxperlo een markante plaats vanwege het grensgebeuren en Jaap Snijders ging in op de nieuwe tentoonstelling in het Grenslandmuseum, die de annexatie weergeeft van Dinxperlo/Suderwick. In groepen kregen belangstellenden veel te zien en te horen over de kerk met zijn prachtige fresco’s. Van 8 uur tot 10 uur was alles goed te volgen via de radio van Omroep Gelderland. Zo ook het orgelspel van Dick Homburg, dat met groot applaus werd gewaardeerd. Tijdens een rondgang door het dorp wist Bennie Bruggink met zijn grens- en smokkelverhalen de deelnemers te boeien.

Voor degenen die zich verder willen verdiepen in de annexatie kunnen tijdens openingstijden terecht in het Grenslandmuseum. De smokkelverhalen van Bennie Bruggink worden bij voldoende deelname iedere woensdagmiddag via het VVV georganiseerd.

Foto: Anja Enserink